Autocamper - Bestilling, ændringer og afbestilling

HERUNDER FINDER DU SVAR PÅ DE MEST STILLEDE SPØRGSMÅL OM FERIE I AUTOCAMPER - BESTILLING, ÆNRINGER OG AFBESTILLING

Hvad er med i lejeprisen?

Bortset fra de mindste vans/campingbusser, er alle autocampere udstyret med kogeblus, køleskab, toilet, bad, varmesystem, frisk- og spildevandstank, sikkerhedsseler til alle passagerer, servostyring, strømkabel, separat 12V batterisystem. Ekstraudstyr såsom service, køkkenudstyr, linned, autostol, grill og snekæder m.m., kan forespørges.

Når du søger autocamper vil det fremgå hvad der er inkluderet i lejen og hvad der kan tilvælges for de enkelte modeller.

Hvad er ikke med i lejeprisen?

Ekstraudstyr og tilbehør kan tilvælges ved bestilling af autocamperen, men varierer fra land til land og model til model. Vi anbefaler at du bestiller ekstraudstyr og tilbehør hjemmefra.

Hvordan reserverer/bestiller jeg en autocamper?

Du har 2 muligheder når du vil bestille en autocamper:

Via en rejsespecialist (anbefalet)
Når du bestiller autocamper via en af vores rejsespecialister, kan vi sammen afdække behovet, så du får den rigtige model samt tilbehør til din kør-selv-ferie i autocamper. Vi kan samtidig hjælpe med og koordinere flybilletter, startpakke med hotelovernatninger, udflugter, rejseforsikring osv. Kort sagt, vi sørger for at du får en pakkerejse, så du dermed er dækket ind hvis noget går galt. Når du bestiller autocamper via en rejsespecialist har du også mulighed for at at få 500 kr. rabat pr. lejemål, hvis du er medlem af FDM.

Online
Her på hjemmesiden kan du også selv bestille og betale for autocamperleje. Du får overblikket over de enkelte modeller og hvilke features de indeholder samt mulighed for at bestille tilbehør og ekstraudstyr. Bemærk, det er ikke muligt at få 500 kr. FDM-medlemsrabat når du bestiller autocamper online. Bestil i stedet via en af vores rejsespecialister for at få rabatten.

Hvordan kan jeg betale for leje af autocamper?

Bestiller du en autocamper via en FDM Travel rejsespecialist betaler du autocamperen sammen med resten af din bestilling, fx. flybilletter, hotel, rejseforsikring mv. Du kan betale med kreditkort eller via bankoverførsel eller et FDM Travel gavekort.

Bestiller du online skal du betale det fulde det beløb straks ved bestilling. Du skal betale med kreditkort.

Er et muligt med envejsleje af autocamper?

Envejsleje er muligt, men altid på forespørgsel - vi tjekker altid for dig. Envejsleje medfører altid et ekstra gebyr, der skal betales lokalt eller på forhånd.

De fleste udlejningsselskaber tilbyder kun envejsleje inden for landets grænser, mens nogle få udlejere i Europa tilbyder internationale envejsudlejninger.

Envejsgebyret kan i nogle tilfælde være højt. Tjek ved bestilling om envejsgebyret er billigere hvis du vender ruten.

Hvad med ekstra chauffører?

Det er altid rart at flere kan deles om kørslen. Når du afhenter autocamperen, kan du registrere ekstra chauffører på lejekontrakten. Evt. gebyr betales direkte ifm. afhentning.

Husk gyldigt kørekort og pas på alle chauffører.

Er kreditkort påkrævet ifm. leje af autocamper?

Ved afhentning af autocamper, stiller udlejningsselskabet krav om at depositum og lokale køb betales med et internationalt kreditkort. Benytter du fx. et Visa/Dankort eller Visa/Electron ved afhentning, vil du risikere at autocamperen ikke kan udleveres, da disse kort er debitkort, som det ikke er muligt at reservere et depositum på. Det kan stille dig i en problematisk situation, hvis du kun har medbragt dit Visa/Dankort, dvs. et debitkort.

Du skal i stedet anvende et gyldigt internationalt kreditkort udstedt i lejerens navn, når du afhenter autocamperen. Der vil ved afhentningen blive reserveret et beløb på dit internationale kreditkort som et depositum, der anvendes som sikkerhed for betaling af fx. p-afgift, påfyldning af brændstof, selvrisiko osv. Eksempler på internationale kreditkort er fx. Visa Credit og MasterCard. 

Er der en minimumlejeperiode?

Det afhænger af sæsonen. De fleste udlejere kræver minimum 6-7 dages leje og kan i højsæsonen være 13-14 dage.

Kortere perioder kan ofte lade sig gøre, men er altid på forespørgsel.

Er ansvars- og kaskoforsikring inkluderet i lejen?

Ja, en ansvars- og kaskoforsikring (med selvrisiko) er altid inkluderet i autocamperlejen. I de fleste tilfælde er det muligt at tilvælge/opgradere til specielle forsikringspakker og muligheder, der reducerer selvrisikoen og ansvarsdækningen mv. Disse ekstra forsikringer kan bestilles og betales på forhånd eller ved afhentning.

Ligesom når du lejer en bil, så er det ikke unormalt at du ved afhentning af autocamperen bliver tilbudt ekstra forsikringer på stedet. Sådanne køb er altid frivillige, og hvis du skriver under, har du indgået en bindende aftale med udlejeren udenom FDM Travel, som ikke kan fortrydes. Sørg for at tale autocamper-forsikringsforhold grundigt igennem med din FDM Travel rejsespecialist, så du ved hvad du har bestilt hjemmefra og hvad du evt. kan/bør tilvælge på stedet.

Kan jeg ændre en autocamper reservation?

Ændring af rejsedatoer, destination eller autocamper type afhænger altid af tilgængeligheden på dine valgte datoer. Ændringer er altid på forespørgsel.

Ændrer du til en dyrere periode/sæson eller type, må du forvente en prisdifference, som kan være uforholdsmæssig stor, da udlejningsselskaberne opererer med prissætning på baggrund af efterspørgsel og ikke faste priser.

Kan jeg annullere en autocamper reservation?

Hvis du ønsker at annullere din autocamperleje efter den endelige bekræftelse, resulterer dette altid i et annulleringsgebyr som varierer afhængig af afbestillingstidspunktet. Læs derfor altid afbestillingsbetingelserne inden du bestiller din autocamper.

Derudover opfordrer vi på det kraftigste til at du tegner en afbestillingsforsikring ifm. din rejse, så du kan få pengene tilbage via dit forsikringsselskab, hvis din rejse/autocamperleje bliver forhindret pga. sygdom INDEN afrejse. Husk, der er forskel på en afbestillingsforsikring (gælder ved sygdom inden rejsen) og en rejseforsikring (gælder under rejsen).